.

Cărţile sunt albinele care duc polenul
însufleţitor de la o minte la alta.



joi, 18 noiembrie 2010

Blogul - o pagina din viata bibliotecii



Astazi toata lumea utilizeaza direct sau indirect PC-ul .Daca ne-am intreba “La ce foloseste un PC?”, am primi mai multe variante de raspuns,dar cred ca majoritatea utilizatorilor de PC ar raspunde: pentru usurarea comunicarii si rapiditatea cu care poti afla in zilele noastre orice informatie noua direct la tine acasa,in fata PC-ului sau a laptopului pentru a putea fi la curent cu tot ce e nou in toate domeniile de activitate.
Tehnologia informatiei a evoluat foarte mult in ultimii ani,devenind un factor determinant pentru o mare parte din persoanele tinere si nu doar al acestora,deoarece sunt si multe persoane care erau obisnuite sa-si resolve activitatile de la serviciu cu pixul si hartia,iar astazi utilizeaza ultimele aplicatii softweare;multi dintre cei de varsta a-2-a acum ceva ani expediau scrisori pentru a comunica cu cei dragi,acum folosesc webcam-ul,videoconferinta si programele de socializare.
Astfel ajungem la unul dintre trend-urile actuale,foarte populare in randul tinerilor si nu numai-BLOGUL: modalitatea de a te face cunoscut, de a-ti face cunoscute opiniile fata de anumite evenimente,de a impartasi cu ceilalti impresii,de a te promova ca reprezentant al unei institutii,de a scrie despre tine,de a informa si de a fi informat.
Cum utilizarea informatiilor in fomat electronic a devenit o sursa din ce in ce mai atractiva si mai la indemana chiar si in cele mai indepartate catune,biblioteca a trebuit sa-si modernizeze si ea modul de prezentare,de lucru cu cei in slujba carora este.
Datorita acestei noi abordari,in care biblioteca trebuie sa fie si o poarta virtuala catre noutatile din viata ei,activitatile desfasurate,am hotarat ca trebuie sa intru si eu ca bibliotecar in marea comunitate a blogerilor.Mi-am propus sa reusesc sa-mi deschid propriul blog, pe pagina caruia sa apara biblioteca publica, sa-i fac cunoscute misiunea si activitatile pe care le desfasor in cadrul ei.Eram hotarata ca in timp de 2 saptamani sa am postat si un prim material pe propriul meu blog, dar stiind ca nu-mi va fi usor,am luat-o pas cu pas,intai analizand diferite bloguri care sunt pe internet,pentru a-mi face o idee despre cum ar trebui sa arate un blog,cum sa il personalizez pentru a ma reprezenta cat mai bine si cum sa postez pe el poze,filmulete,comment-uri,etc.
Incet,incet,manata de dorinta de a veni in intampinarea celor care sunt interesati de a sti ce se intampla la si cu biblioteca publica,de a promova cat mai bine imaginea bibliotecii si activitatile derulate,mi-am insusit informatiile necesare pentru a putea sa-mi deschid blogul.Am invatat mai intai partea teoretica,am facut schimb de informatii si pareri cu unele persoane care aveau un blog deschis si apoi am trecut la partea practica a lucrului.
Am invatat si am lucrat atat la biblioteca cat si acasa pana seara tarziu pentru a ma putea incadra in termenul propus.Astfel dupa o tentativa soldata cu un rezultat nu foarte multumitor,am reusit corectandu-mi greselile facute in pasii urmati la prima incercare ,reusind astfel la cea de-a doua incercare sa-mi deschid blogul,noua mea fereastra catre toti utilizatorii de intenet din tara si din lume pasionati de carti,de activitatile care au loc intr-o biblioteca.
Acum,scriind aceste randuri realizez ca nu a fost chiar atat de greu,trebuie doar sa vrei si sa fii deschis catre nou,catre inovatie,catre viitor.Resursele pentru o astfel de activitate le gasesti in comunitatea internautica,in cea a blogerilor cu experienta,intreaba doar si ti se va raspunde,indrazneste si vei reusi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu