.

Cărţile sunt albinele care duc polenul
însufleţitor de la o minte la alta.



joi, 25 noiembrie 2010

25 NOIEMBRIE - 196 ANI DE LA NASTEREA LUI MATEI MILLO

MOTTO
“ Rangul boieresc nu-mi ţine nici de rece, nici de cald, şi de mă ţin de sfatul rudelor, am să rămân boierul Millo, un om comun ca toţi Mileştenii. Ca artist însă e altă vorbă, mă vor batjocori ai mei, dar cred că am să mor un cineva.”
Matei Millo

ARGUMENT

“Am indeplinit o datorie morala de a scoate din negura uitarii figura luminoasa a unui fiu al satului nostru, Matei Millo, nepotul postelnicului Ionita Prajescu, boierul din satul nostrum.
Marele artist dramatic, actor, regizor, professor la conservator, director al Teatrului National din Iasi iar apoi director al Teatrului National din Bucuresti, a contribuit alaturi de alti tineri boieri patrioti la Unirea Principatelor Romane, la educarea culturala si politica a poporului, combatand demagogia, ignoranta, coruptia si tradarea nationala.
Matei Millo a fost prieten cu Vasile Alecsandri, Mihail Kogalniceanu, Al. I. Cuza cu Titu Maiorescu, C. Negri, C.A.Rosetti.
Se cuvine sa ridicam lespedea grea a uitarii care acopera viata si opera unei mari personalitati a culturii nationale romanesti spre a cinsti memoria marelui artist dramatic si dramaturg care a fost Matei Millo”

Prof. Constantin Dogaru - fiu al satului ( fondatorul muzeului Matei Millo din incinta bibliotecii

Un comentariu:

  1. Cinste si recunostinta inaintasilor, si celor ce fac sa nu se uite faptele strabunilor!!!

    Constantin ROTARU

    RăspundețiȘtergere